- lazeriniai trimačiai (3D) skeneriai su darbo vietomis duomenims apdoroti (2 vnt.);
- specializuoti bepiločiai orlaiviai su termovizoriais (7 vnt.);
- kompaktiški bepiločiai orlaiviai (30 vnt.);
- mobilios darbo vietos bepiločiais orlaiviais užfiksuotiems duomenims apdoroti (2 vnt.);
- trys specializuoti automobiliai.
Labai svarbu, kad šia naujausia įranga yra apmokyti dirbti ne tik centrinės policijos laboratorijos, bet ir Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Utenos bei Alytaus apskričių policijos pareigūnai. Iš viso penkiasdešimt policijos pareigūnų apmokyta valdyti bepiločius orlaivius ir juos naudoti įvykio vietoms fiksuoti ir aštuoni – naudoti trimačius (3D) skenerius įvykių vietoms fiksuoti tiek patalpoje, tiek lauke.
Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centro viršininkas, projekto vadovas Saulius Gagas pasidžiaugė, jog „projektas per keletą metų padėjo pasiekti, kad naujausios kriminalistinės technologijos, tokios kaip bepiločiai orlaiviai ir trimačiai skeneriai, vis labiau tampa neatsiejama kasdienės policijos veiklos dalimi. Juk prieš pradedant projektą, 2019 metais, bepiločius orlaivius policija naudojo tik fragmentiškai. Suprantant jų galimybes, buvo tik svajojama, kad kiekvieno kriminalistinių tyrimų padalinio automobilyje būtų bepilotis orlaivis ir jį mokantis valdyti pareigūnas. Dabar tai jau yra realybė. Šiuo metu bepiločiai orlaiviai policijoje, jeigu reikia, pasitelkiami 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, reaguojant į nusikaltimus, atliekant įvykio vietos tyrimus, ieškant pasiklydusių žmonių, fiksuojant eismo įvykio vietas.“
Andrius Žalnerauskas, vienas labiausiai patyrusių Lietuvos policijos bepiločių orlaivių ir trimačių skenerių įvykio vietoms taikyti ekspertų, teigė, kad „projekto lėšomis įsigyta šiuolaikiška įranga, susijusi su trimate ir bepiločių orlaivių technologijomis, bei tiksliniai beveik šešiasdešimties specialistų mokymai leido imtis lyderystės dar labiau skaitmenizuojant policijos praktinį darbą ir taupant brangų policijos bei visuomenės laiką ir kitus resursus, skiriamus įvykių vietų tyrimams, jų rekonstrukcijai, situacijoms modeliuoti, dingusių asmenų paieškai ir kt. Beliko tik kuo daugiau įdarbinti pastaruoju metu suspindusį dirbtinį intelektą.“
Projektas „Naujosios kriminalistinės technologijos įvykio vietos tyrimams ir viešajam saugumui užtikrinti“ yra įgyvendinamas pagal Europos kaimynystės priemonę ir yra finansuojamas Europos Sąjungos.
Šį straipsnį iš dalies finansavo Europos Sąjunga. Už jo turinį atsako tik Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centras ir jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad straipsnis atspindi Europos Sąjungos poziciją.
Šis straipsnis yra paskelbtas naujienų portale lrytas.lt.